آمادگی برای کنکور

آمادگی برای کنکور

آمادگی برای قبولی در کنکور

برای برنامه ریزی در کلیه امورقبولی در کنکور باید اهداف دقیق و روشنی داشته باشید.تشخیص نیازها و کاستی هامهم است.باید خواست ها و احتیاجات اساسى خود را در زمینه ای که قصد دارید برای آن برنامه ریزی کنید شناسایی کنیدوبا افراد با تجربه در مشهد مشورت کنید تا بتوانید آمادگی برای قبولی در کنکور راپیدا کنید .

به عنوان مثال:

در یک مقطع مشخص، چه درسى را باید مطالعه کرد. از خودتان آزمون بگیرید  زیراخودآزمایی یکی از بهترین روش‌های آمادگی برای موفقیت در کنکور است.

ورزش را فراموش نکنید:

  زیرا هم‌زمان، هم خوش‌فکرتر و هم قوی‌تر شوید. براساس نتایج تحقیقات انجام شده تنها نیم ساعت ورزش هوازی می‌تواند سرعت پردازش مغز و سایر توانایی‌های شناختی مهم را بهبود ببخشد. در اطراف خانه آهسته به دویدن بپردازید و ببنید که چگونه امتیاز IQ شما کمی بالاتر می‌رود.

گروهی درس بخوانید:

کار گروهی برای همه مطلوب نیست اما برای کسانی که از تلاش گروهی نفع کوچکی می‌برند، مطالعه‌ی گروهی می‌تواند سودمند باشد. هر چند روز یک بار برای مرور درس‌ها با دوستان درس‌خوان خود جمع شوید. یک نفر را مسئول انجام برخی وظایف کنید.

مثلا: تهیه‌ی میان وعده و انتخاب موسیقی و هدایت گروه در جهت رسیدن به هدف. برنامه منظم و سازمتندهی شده داشته باشید زیرایکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که یک دانش‌آموز می‌تواند داشته باشد، اختصاص زمان برای برنامه‌ریزی است.

هفته‌‌ی خود را تنها با هدف نامفهومی مثل مطالعه برای امتحان تاریخ شروع نکنید؛ به جای این کار هدف خود را به وظایف کوچکتر تقسیم کنید. با یک مداد بر روی تقویم برای خود برنامه منظم بنویسید؛ مثلا، هر روز از ساعت ۱ تا ۳ را به مرور تاریخ بپردازید.خواب منظم داشته باشید: وقتی با جزوه‌ای پر از معادله روبرو هستید که باید آنها را حفظ کنید، ممکن است وسوسه‌ شوید که سعی کنید تمام شب را به حفظ کردن آن بپردازید. اما شب زنده‌داری کمتر به کسب یک نمره‌‌ی خوب منتهی می‌شود.

در حقیقت، این کار باعث اختلال در عملکرد شناختی و بالا رفتن حساسیت نسبت به استرس می‌شود. در روزهای نزدیک به آزمون، سعی کنیدبین 8 تا 9ساعت خواب شبانه داشته باشید تا کمبود خواب تمام تلاش و کوشش‌تان را خراب نکند.دوری از اینترنت و فضای مجازی: برای یک مدت یکسال از این فضا ها کمتر استفاده کنید و سعی نمایید آن را به نحو موثری مدیریت کنید تازمان باارزشتان هدر نرود.

سیدمحمدرضا ناظمی- دکتری تخصصی روان شناسی ، روان شناس تحصیلی و مدرس دانشگاه